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日本語訳

ZAKANAKAの一号店がトーランスにオープン。

日本で広く知られているZAKANAKAのショップがここ、トーランスにオープンした。日本の大きなチェーンストアであるZAKANAKAの米国一号店では、指なし手袋が白塗りされた木の陳列棚に整然と並べられている。店の前には冬にふさわしい格子縞のスカーフ、そして長袖のシャツが棚に綺麗に並べてある。副社長のアンドリュース みどりさん(以下:アンドリュースさん)は言う。

「ここには沢山のアジア人が住んでいますが、アジア人に合うサイズを売っているお店がありません。アメリカのファッションはほとんどセクシー系ですが、アジア人の好みは控えめでコンサバかつ肌を隠す衣服。大半のアメリカ在住のアジア人は自分たちのアパレルをアメリカで見つけることができませんでした。これが私たちのビジネスの切り口です」。

ZAKANAKAはアンドリュースさんの父親が日本で経営するアドヴェンチャーグループのブランドで、他に2つの小売ブランドが日本で運営されている。

彼女はロスで働いていたとき、アメリカの商品を日本に輸出していたが、“アメリカには日本人のサイズに合う商品が売っていない!”という苦情を日本人の友人から度々聞いていた。そしてそれを解決しようと、日本の商品をアメリカで売ることを実現させた。

商品は小さな猫をプリントしたハンカチや動物のぬいぐるみがブランケットに変身するものなど。

「私の店に来て、寛ぎを感じて欲しい」とアンドリュースさん。

10月の中頃にオープンしたこの店では、並べられた商品から木製陳列棚にいたる店全体で、日本でのショッピングと同じ楽しみ・体験を提供している。「当初、内装設備はアメリカで調達しようと考えました。しかし、アメリカの什器はみな金属製。私たちはこの店を日本のようにしたかったので、什器もみな日本から運びました。ここにある什器は全て木製です。アジア人は木が好きです。そしてアジア人の背で届くくらいの高さの製品棚が寛ぎを感じさせます」とアンドリュースさん。

ZAKANAKAは日本の食料品を販売するマルカイと100円ショップ『ダイソー』と同じ場所にあり、ここにはトーランスに住む日本人が頻繁に訪れる。

2001年にトーランスに移り住んだ横井さんは、たまたまマルカイに食料品を買いに来て、このZAKANAKAに出会ったとの事。「この陳列の仕方、雰囲気はまさに私がかつて見慣れていたもの。メーシーズや他のデパートはスタイル、色もごちゃまぜで落ち着かない。ここは私の好きなスタイルで統一されている。繊細で地につき、さらに色のバリエーションを持っている。そのスタイル、配色は私にとても合う」と横井さん。

アンドリュースさんのご主人は、日本人の客だけでなく来店するアメリカ人の客の多くが、“アメリカの他の店では見られないスタイルだね!”と言うのに驚いたそう。「沢山のアメリカ人が来店してくれます。アメリカ人に合ったサイズも作らねばなりません。来店の客数は非常に多いです」とご主人。「ZAKANAKAは他店とデザイン・サービスで差別化されており、他の日本ブランドの店との競合はあまり心配していない」とも話す。来年早々には二号店をオープンする予定だ。

English translation

Zakanaka opens first U.S. location in Torrance

Fingerless gloves hang neatly from wood displays painted white at Zakanaka in Torrance, the first U.S. location of a large chain based in Japan. At the front of the store, plaid scarves and long-sleeved shirts are folded neatly on the shelves, appropriate for the wintertime. In the back,containers and organizational supplies are stacked against the walls.

“There are a lot of Asians here and they don’t have sizes that fit them,” said Midori Andrews, vice president of Zakanaka Inc. in the United States. “American styles are more a sexy type of clothing and Asians like small, conservative clothing and hiding your body, that kind of thing.”

”A lot of transplanted Asians aren’t finding the styles they found in their home countries. No one was doing it, so that’s sort of the market we’re targeting.”

The store is part of Adventure, a Japanese company owned by Andrews’ father that also has two other retail brands in addition to Zakanaka. When Andrews was working in Los Angeles, she realized that instead of shipping American goods back to Japan to sell, it might make sense to ship Japanese brands to America and see how they do here, especially with her Japanese friends complaining about not finding the right sizes or styles they were accustomed to.

With small cats printed on handkerchiefs and stuffed animals that turn into blankets, Andrews said she wants people to come into the store and feel” at home.” The entire store, which opened mid-October, is designed to provide a shopping experience identical to one customers might experience in Japan, from their products to the wood display shelves.

“We tried to find fixtures here, but it was mostly metal fixtures,” Andrews said. “We wanted the store to look like it does in Japan, so we asked them to send fixtures by ship. So why we have this because it’s all wood - Asians like wood. It's not too tall; Americans shelves are usually really tall. You feel like you’re at home.”

Zakanaka is located in the same plaza as Marukai, a Japanese market, and Daiso, a Japanese version of a dollar store, both of which are frequented by the large Japanese population in Torrance. Irene Yokoi, who is originally from Japan but moved to Torrance in 2001, said she stumbled on the store by accident when she was shopping at Marukai and walked by the store.

“Just from the display, just the feeling of it, this is something that I’m used to seeing,” Yokoi said.“When you go to Macy’s or other department stores, it’s a combination of everything, styles and colors and it’s all cluttery. This seemed to have a focus on a certain style, which I like. It’s more subtle and more earthy in a way and I think it’s a color variation. The color palette and styling really suits me.”

Kurt Andrews, the operational manager and Midori Andrews’ husband, said in addition to having Japanese customers, he has been surprised at the number of Americans who come into the store as well, saying that they have never seen this style of apparel in other stores.

“We have so many American customers coming over now that we have to start making larger sizes,” Kurt Andrews said. “The walk-by traffic has been really positive.”

Kurt Andrews said he is not worried about competition from other stores because Zakanaka is more design-focused and serves a different market than other popular Japanese brands. They plan to open another store by next year.

Zakanaka is at 3850 W. Sepulveda Blvd. People also can visit them online at www.zakanaka-usa.com.